tisdag, november 20, 2007

Update

Jo, jag fyllde ju år i fredags, så jag bjuckade folk på tårta och det var väldans trevligt att så många kunde komma, även om det blev en smula trångt i mitt lilla 20 kvadrats studentrum :) När alla gått och bara lillasyster var kvar så körde vi in till stan för att hämta upp mitt presentkort på massage som jag fått av båda systrarna, när jag startat bilen ser jag att det blinkar en lampa...och nu var det ju liksom 7 år sedan jag tog körkort och ens sneglade på teori, och Kullen var inte till mkt hjälp hon heller, tillslut kom vi fram till att det iaf måste vara kylarvätskan som börjar sina, men för att vara riktigt säkra åker vi in på Statoil för att fråga dem. Mannen i kassan har ingen aning, men håller med oss om att det låter som kylarvätskan. Tack för det. Jag gör det jag alltid gör när jag har bilproblem: ringer pappa! :) Den vise mannen hade självklart en lösning på problemet: Öppna motorhuven och kolla mätaren på behållaren. Sådana stunder förbannar man sig själv över sin dumhet, det borde ju vara det mest självklara att göra. Jaja, vi köpte kylarvätska och kunde glatt fortsätta vår färd!

På lördag hade vi spelning med Syster Elak på Ladyfest, det var himla roligt och jag gjorde rätt bra ifrån mig om jag får lov att skryta lite. Nu ska vi börja repa in alla nya roliga låtar, ska bli alla tiders. Även jag har knepat ihop en låt, ska bara göra klart texten och formen så blire bra :D

Lördag kväll drog jag på party hos Skelleftegrabbarna, det var en ovanligt lugn fest för att vara där. Och jag kom återigen fram till vilken himla liten värld vi lever i (eller land/eller stad)... Linus kompis kom dit och sen kom hennes kompis som jag kände igen för vi hade varit på samma fest och hennes kompis i sin tur hade sovit över hos mig (på madrass på golvet, för han hade långt hem och tog sig inte hem, gästvänlig som jag är lät jag han sova på mitt golv) och den här tredje kompisen hade varit tillsammans med den första tjejen, och han var på väg till festen. Så det var kul att träffa han igen, fick massa bra musiktips av han sist. Det blev en tidig kväll, följdes åt med Matilda en bit hem, kul att se henne igen oxå.

Söndag blev en pluggdag + konsert med Winnerbäck på kvällen, underbart. Har inte sett den mannen live sen han blev stor, så det var himla kul. Och förbandet Abalone Dots var hur duktiga som helst, fint med fiol o cello mmm. Och jag kom på att jag ska köpa en ukelele och lära mig spela det, hur coolt som helst ju :D Ska göra det imorgon.

Igår var jag o tränade fyspass med massa brudar från klassen, Miriam hade med sig två kompisar, och då kände jag ju igen en av dem och hon kände igen mig, tillslut kom vi på att vi hade träffats genom Vi Unga några gånger :) återigen en liten värld, träffar alltid folk jag har träffat nångång. När vi gick till omklädningsrummet efteråt t.ex. träffade jag Hanna, en tjej som bott i Haparanda och som jag inte sett på typ tusen år, kul kul!

Nu ska jag snart börja bege mig till skolan, blir en lång dag idag så det var skönt med sovmorgon må jag säga, först har vi redovisning i skolan av VFUn, sen ska vi ner på stan o städa i replokalen och sen repa och sen var det nån konsert nere på stan.

Inga kommentarer: