lördag, november 10, 2007

Underlig dröm

Jag drömde att jag åkte till Kuba, med Helena och Sara, och jag gick ner på stan för att köpa nåt, vad minns jag inte, men jag irrade runt och gick vilse (såklart). Kubanerna hade tänkt konstigt och hade bara trottoar på ena sidan av vägen så man var tvungen att gå på motorvägen om man skulle gå åt andra hållet. Så när jag skulle tillbaka skulle jag plötsligt klättra över en vagn med grönsaker (den var jättehög btw), och jag tyckte det var så pinsamt, så jag kläckte ur mig "Qué pepinos más bonitos" (Vilka fina gurkor) till mannen som höll på att sortera dem (som för övrigt var en kines). Sen hamnade jag mitt bland en massa svenska lumpare, som hade några övningar på ett fält på Kuba (???). Så jag fick brottas lite med nån av dem, då en av dem plötsligt utbrister: Nu är det dags för dansföreställning! Då kommer danslärarklassen från Piteå Musikhögskola och ska ha ett litet uppträdande, däribland två av mina gamla dansklasspolare, Stina och Petra, som jag inte sett på väldigt länge, och det blev ett kärt återseende. Jag blev väldigt imponerad av Stinas hår som ena stunden var platinablont för att sedan byta färg till hennes normala brunt, det berodde tydligen på värme eller nåt...sen kom Sara och sa att vi var tvungna att dra, sen vaknade jag tack o lov. Någon som kan nåt om drömtydning??



Surfade runt och hittade en bild från Kuba, och det såg faktiskt ut såhär i min dröm, jag har ju inte ens varit där.



1 kommentar:

tomasselin sa...

Du drömmer alltså om en resa till Kuba? jag är orolig.