torsdag, november 29, 2007

Kalas

Igår anlände min lillasyster från Piteå, vi kollade på tv och uppdaterade varandra om våra respektive liv. Idag har det varit skola för hela/halva slanten. Spansk grammatik + Latinamerikas Realia. Till grammatiken hade vi gjort en gammal tenta, som nu rättades, jag räknade för skojs skull ihop mina poäng för att se om jag hade klarat mig, och jomenvisst det hade jag, även om jag hade slarvat en hel del, men det är väl bara att vara lite noggrannare när det verkligen gäller. Är himla glad att jag tragglat så mycket grammatik i Madrid kan jag ju säga! Sen ville läraren prata med mig efter lektionen, jag har ju ansökt om en utbytesplats i Mexico till nästa höst, och hon sa att de nu hade skickat vidare ansökan och ville att jag skulle åka, wohoooo. (Sorry mamsen, men det är en jättesäker stad fylld av studenter så du behöver nog inte oroa dig, dessutom skickade du iväg mig till en mini-stad full med galna kristna människor för 8 1/2 år sedan, så du har inget att säga till om ;)

Efter plugget ringde syster och sa att hon var på stan med PG, jag tog första bästa buss och joinade dem med middag på stan. Sen drog vi tillbaka till ålidhood och slappade lite, sen drog jag med henne på IKSU så pumpade vi lite skrot och sprang på rullband, det känns i kroppen att jag tränat två dagar i rad nu kan jag säga, men imorgon blire vilodag och sen hårt danspass på lördag :D Nu har jag lagt slingor i håret på den lilla och sen skulle vi tydligen ha lite spa.
Imorgon är det dags för 50-årsfest, ska bli himla spännande, med tanke på att jag inte ens sett hur lokalen ser ut, men det blir det första vi gör imorgon, hämtar ut nyckeln och kollar läget, sen ska vi promenera ner till Strömpilen och kolla nya outfits. Sen äre partyparty med Krisse (dvs jag) och Isse (dvs Isak) :D See you there!



(Vi hade en bättre bild, men den raderade Aaro för att hans nakna rumpa såg ut som "en riktig tjockisrumpa", ni kan ju bara tänka er vilken bra bild det var :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en mycket trevlig blog.