måndag, november 05, 2007

Update

Ett bra tag sen jag skrev nåt här sist, men jag fick sån skrivlust redan för några dagar sen, och nu kom jag ihåg att jag faktiskt har en blogg :)

Har varit uppe i Haparanda sen i torsdags kväll...inte mycket spännande som hände där inte, men skönt att låta levern vila från alkohol åtminstone, och kul att få leka lite med Taiga, vår söta lilla hund. Hann med att träffa Johanna en snabb sväng och Anne lite längre, sprang på några kända ansikten (går ej att undvika i den lilla stan). Men den bussresan alltså, jag hade gjort mycket för att slippa! Igår när jag kom fram till Umeå blev jag hämtad från sjukhuset, hemkörd till Catharinas mamma och bjuden på middag, vilket var en mycket trevlig tillställning. Sjukt najs. Sen fick jag skjuts hem (snart bortskämd alltså), och så dök jag in hos Sandra för lite smarrig kladdkaka (tack Tomas) och lite annat gott o blandat. Sen gick jag hem till mig o packade upp och hängde på fejjan (som vanligt). Idag var första dagen på praktikveckan, sjukt kul faktiskt...har saknat att bråka med kids. Fick vara med en vikarie, som var 73 år gammal och en rätt lustig figur, ska vara med honom imorgon oxå, sen kommer den riktiga läraren tillbaka. Blir nog en rolig vecka, även om jag måste kliva upp vid 7 imorgon bitti :S Får åtminstone sluta lite tidigare och har en 2 timmars lunch. Narre. Nu är vi ute på högstadiet, har även 6:or, inte direkt den åldersgrupp jag tänkte ha, men de är ju faktiskt jäkligt roliga att ha att göra med. Har haft 6or, 7or och 8or idag, och de är rätt coola även om de är fjortisar. Men jag måste fortfarande öva på att inte vara så mycket kompis med dem, har väldigt lätt att skoja bort mycket av allvarligheten och då får man ju inte så mycket respekt...även om ungarna gillar en.

Nu ska jag försöka laga till nån slags middag och sen ska jag iväg och öva spanska med Jaime, han är från Sevilla så det är inte alltid lätt att förstå honom :) Men alltid bra att prata spanska åtminstone.

Fick btw VG på uttalstentan, sjukt nöjd och lite förvånad, för jag tyckte inte det gick så bra, men det gjorde det tydligen :)

Inga kommentarer: