torsdag, november 15, 2007

Schlager & Städning

Ja, det var väl det jag hade tänkt göra nu. Men måste bara fördriva lite mera tid haha. Sen ska jag även fixa tårtbottnar, fyller år imorgon och har bjudit in massa folk på tårta... bäst att ha tårta att bjuda på då :)

Igår lagade jag riktig mat för första gången på väldigt lång tid, kändes bra, även om mitt lilla kökspentry nu svämmar över av disk. Eller ja....jag gjorde faktiskt potatis och purjolökssoppa för inte så länge sen, men igår fick jag liksom anstränga mig lite mer, koka bulgur, hacka grönsaker + steka grönsaker...ok, det kanske inte var så mycket ansträngning iofs....men det var en jävla massa grönsaker iaf. Väldigt nyttig mat blev det, och så fick jag ta med en matlåda till skolan för första gången överhuvudtaget :D

Köpte två böcker på engelska igår; The Scarlet Letter av Nathaniel Hawthorne samt Grapes of Wrath av John Steinbeck. Jag läste båda när jag pluggade i USA och minns att de var ruskigt bra, så jag tänkte läsa dem igen.

Nu sjunger Lena Ph så fint så jag måste börja städa (dvs dansa runt med diverse papper/böcker/kläder/dammsugare/skurmopp)... "Om, om igen, ger du mig en tro på kärleken..." Schlager är så jävla kung! (Iaf i två situationer: 1) Om man ska städa 2) Om man är full).

6 timmar, 3 minuter kvar som fräsch 24-åring, sen inväntar förfallet :D

Inga kommentarer: