torsdag, november 22, 2007

Te quiero

...stod det i ett sms jag fick i morse. Men jag vill ändå inte bosätta mig i Madrid för alltid.

Jag har skrivit min första fullständiga låt! Jag är lite smått stolt måste jag säga, och det var himla kul att repa den i tisdags, det svängde som bara den! Sen att jag får sjunga lite i bandet är ju himmelens roligt det med, inget ont om att spela saxofon, men jag vill ju göra allt - helst på samma gång! Köpte en ukulele igår som jag övade på tills fingrarna gjorde ont, kan dock bara 4 ackord so far, men jag tänkte att jag kanske skulle lära mig spela dem bra innan jag går vidare (brukar ha väldigt svårt för att göra saker långsamt och noggrannt, om jag inte lär mig med en gång tycker jag inte det är kul längre och går vidare till nåt annat, så nu ser jag detta som en övning i tålamod).

Har köpt ett månadskort på IKSU så nu ska här byggas muskler! Kanske inte så drastiskt, men jag ska få tillbaka min kondition och bli av med bältet av fett som sakta men säkert smugit sig på min mage som jag hade trimmat rätt bra innan jag åkte till Spanien och föll för de goda Tinto de Veranos. Var och gymmade med Kristina idag, det var najs, ska dra och simma någon dag oxå, har saknat det. Sedan är det ju danspass på lördag, jäää!

Imorgon var det tydligen någon salsakväll med liveband nere på Folkets Hus, får se om man kanske går dit och kör lite moves :) Fast det finns massa latinos här som är kung på det så jag vet inte om jag vågar... Men det är hursomhelst roligt att titta på duktiga människor som dansar. Och man kanske kan lära sig nåt av det oxå!

Nu ska jag plugga, våran klass är seriös och kör samplugg inför de kommande tentorna, kl 9.00 imorgon ska vi träffas på skolan för att gå igenom Latinamerikas realia samt litteraturen.... så nu måste jag göra de frågor jag tagit på mig att göra!

Inga kommentarer: