tisdag, november 06, 2007

En till dag ute i skolvärlden

Andra dagen på VFUn, kul kul. Fast vikarien jag har varit med idag o igår har ju inte riktigt känslan för när ungarna inte vill höra på ens historier längre...inte mycket seriös undervisning idag inte. Och jag har inte gjort mkt de resterande timmarna av dagen heller, borde gå och köpa mjölk och städa upp här, förstår inte hur jag kan stöka ner så himla fort alltså. Men det går ju snabbt att städa 20,9 kvadrat iofs, men jag är bara en fruktansvärt lat människa. Skämmes tamejfan. Fick iaf en liten fanclub bland 6ans tjejer idag haha, sen var det en kille som skulle jämföra hur många språk vi kunde prata, vi låg lika, han pratade kurdiska, arabiska, svenska och engelska, när han sa kurdiska kunde jag inte låta bli att dra en liten harang på kurdiska, så vann man hans respekt liksom :)

Nyss dök det upp en låt i iTunes som jag gjorde för typ 2 år sen, som aldrig blev klar, men jag har lagt massa stämmor i refrängen och spelar fint piano på större delen av låten så det var kul att höra. Men jag har inte många låtar som blivit klara, borde ta tag i det där, hur svårt ska det vara liksom? Fast jag vill iofs att mina låtar ska ha nån slags mening, inte bara blablabla, och då blir det ju genast lite svårare faktiskt. En bra text med mening som inte låter töntig. Jojo. Det fixar jag :)

Inget rep med Syster Elak idag, knappt nån av brudarna hade tid, så vi får repa järnet nästa vecka, spelning nästa lördag igen, hoppas jag inte skakar knäna av mig då med. Det var hemskt när vi spelade på O'Learys, kunde knappt stå, minns inte riktigt när jag senast var så nervös faktiskt.

Hade planer på att köra lite styrkeövningar här hemma oxå, men då måste jag faktiskt städa först. Och känner jag mitt lata jag rätt så kommer det inte bli av, måste verkligen ta och skaffa mig lite självdisciplin känns det som...en annan dag kanske?

Var o övade min spanska samt lärde ut mina skills i det engelska språket igår med Jaime, en utbytesstudent från Córdoba, Spanien. Då mindes jag vad det var jag inte gillade med många spanjorer. Deras attityd. De är så jävulskt omständliga i allt de gör, ska upprepa allt de säger 1000 ggr, och förklara allt de säger hur många gånger fast man försöker berätta att man förstod vad de sa första gången de sa det. Sen klagade han på vädret och tjatade om hur mycket han ville tillbaka till Spanien. Suck. Och så ska de alltid ha rätt, Jaime var väldigt lik Cristina (spanjorskan jag bodde med) i attityden, om man sa nåt som de inte höll med om skulle de högt påpeka hur fel man hade. Orka. Men detta till trots finns det ju såklart massor med urtrevliga spanjorer, som vanligt kan man inte dra alla över en kam. Jag skulle gärna åka tillbaka till Madrid och hälsa på alla jag gillar. Sen gillar jag språket, har än så länge inte stött på nåt språk som man kan uttrycka sig så bra i, det är coolt.

Nej, om man skulle försöka ge sig på den där självdisciplinen en gång för alla och komma igång med saker. Har btw inhandlat lite nya ljus på IKEA i helgen, när jag kom hem upptäckte jag att det ena paketet med ljus doftade man, eller herrparfym snarare. Hursomhelst rätt najsigt att komma hem till en lägenhet som luktar man. Faktiskt.

Inga kommentarer: