måndag, november 26, 2007

Illness

Ajaj, tror jag håller på att bli sjuk. Har försökt kurera mig med ingefärste, vitlök och c-vitaminer i mängder, nu ska jag försöka sova och bli bra till imorgon.

Gaah alltså, Prison Break drives me crazy, jag förstår inte hur de kan få till alla spännande twists hela hela hela tiden. Hur ska man nu kunna vänta till nästa måndag?

Tenta på onsdag och jag har inte börjat plugga än. Ojoj tänker ni, men, jag har hela morgondagen på mig :D Vi ska plugga i skolan från kl 9.00 imorgon, och det är bara en litteraturtenta, så har man läst böckerna ska det gå bra. Däremot bävar jag lite mer inför nästa veckas grammatiktenta :S Iofs har jag rätt bra grunder inom grammatiken, men när det är tenta blir jag omotiverat nervös och sjabblar bort mycket av det jag redan kan. Får väl bara ta mig tid och tänka igenom allt så ska det nog gå bra. Efter det är det bara Latinamerikas Realia tentan kvar och sen äre jullov. Skulle ändå vilja åka till Madrid en sväng under jullovet, får se hur det blir med besök av syster, jobb och allt sånt.

Min mamma är rolig. Igår ringde hon för att berätta om en latinolåt hon hört på radio - så att jag skulle bränna den åt henne till nästa Absolute Mamma skiva jag gör :) Ska visa henne hur man laddar ner musik så hon kan göra det själv, hon har ju lärt sig det här med msn rätt snabbt så det är väl bara en tidsfråga innan hon sitter där med både nedladdningsprogram och kanske t.o.m. facebook :)

Har gjort en ny låt till bandet, det blev en liten irländsk-folkvisa-stämning över den, men den växer för varje gång jag spelar den och jag tror jag är nöjd, får se vad brudarna säger.

Nu ska jag försöka sova, har dock lidit av insomnia den senaste tiden, ingen aning om vad det beror på för även om jag stiger upp tidigt så kan jag inte sova på kvällen. Råkade overhear en konversation i hum-fiket idag, en snubbe sa att han älskade att sova med fönstret öppet för att rummet är fyllt av syre när han vaknar på morgonen. Men i den här kylan?? Då lär jag ju absolut vara sjuk imorgon, men kanske kan vädra lite....

ps. Stavfel drives me nuts! Jag kan bara inte med att fortsätta läsa en text full av stavfel, kanske en av mina dåliga sidor, men jag klarar helt enkelt inte av det. Tur att jag ska bli lärare iaf så jag får ge utlopp för de känslorna haha. ds.

Inga kommentarer: