lördag, januari 19, 2008

About two thousand miles away from here

Det var kul igår, var hos Joh på hudvårdsklass, väldigt intressant var det och jag köpte världens bästa maskara som jag sökt efter hela mitt liv (och sååå ytlig är jag nog inte, men den var sjukt bra). Sen drack vi vin och gick ut på Invito, fick prata spanska med vakten, kul som sejtan. Han snackade med nån sydamerikan och så "var jag bara tvungen" (som jag alltid är), han hade bott i Barça massa år tydligen. Inne på Invito träffade jag Linnea, det var kul, har inte sett na på länge, vi shejkade lite och sen tyckte jag att jag skulle ta bussen som gick tjugo i ett. Hade varit bra om jag kommit till busshållplatsen tjugo i ett istället för kvart i. En halvtimme till nästa buss, jag kom på att det skulle ta lika lång tid att gå hem, sagt och gjort. SnällTomas kom och mötte mig iaf, det var dagens ros.

Idag har jag sovit lääänge, najs, måste ju ändå passa på, såg schemat för terminen idag och inte blir det ju mindre än förra terminen, så det blir till att isolera sig igen med skolböckerna. Men det är kul att ha något att göra iallafall. Är pepp på terminsstart nu!

Ikväll äre korridorsfest här, hoppas på att få prata spanska igen, känns som att man glömmer mycket fortare än man borde. Får se om det blir utgång eller ej, har tappat suget på att gå ut, oftast roligare att vara på hemmafest, nåväl, vi får se.

Jag måste rensa ut mitt iTunes bibliotek, för tillfället spelas Sankta Lucia. Hallå? Iofs med Real Group som är kung på det de gör, men ändå, blir lite pinsamma tillfällen om man har folk på besök och iTunes på shuffle. Hmm.

Inga kommentarer: