måndag, januari 21, 2008

That's How We Walk

Första skoldagen, yey! Registrering följt av catching up med klasskamraterna de underbara, sedan var det dags för Modern Litteratur, jag skrev så pennan glödde, det var länge sen, lika länge sen jag hörde spanska talas i undervisningssyfte. Skönt att vara tillbaka! Efter skoltid satte jag och Kristina oss ner för att komma på ett bra ämne att skriva om i Interkulturellt Perspektiv, vi fick några bra idéer, ska bli himla intressant. När jag kom hem fortsatte jag läsa om Evita, en fin självbiografi, man blir lite inspirerad av henne faktiskt.

Imorgon börjar jag skolan kl 8.00, känns mindre peppande, men dock bra att komma upp i tid på mornarna. Ska även ringa och skälla på doktorn som tog hutlöst för mycket betalt av mig vid hälsokontrollen, har börjat maila med andra tjejen som ska till Mexiko och hennes friskintyg hade kostat 300:-, mitt kostade 1400:-. Måste bli av med min godtrogna attityd gentemot alla, alla är inte goda människor. Men det är bra för mig att få ta lite konflikter tror jag, måste få mig mer skinn på näsan, så nånstans på vägen kan jag tacka hutlöse doktorn. Kanske. Vi får se om jag mesar ur när det väl gäller. Jag vill ju ha pengarna tillbaka såklart, en tusenlapp kan man göra mycket med.

Inga kommentarer: