tisdag, januari 22, 2008

Jag Pratar Med Min Müsli????

Vad håller Per Gessle på med? Vad är det för låttitel? Vad handlar låten om?

Jumala auta. Har i och för sig inte hört denna låt, och tror inte jag självmant kommer lyssna på den heller, Gessle tillhör inte riktigt en av mina favoriter. Såg bara titeln på P3s låtlista och blev lite förskräckt.

Nu har jag lämnat in ansökan till Mexiko, så slipper den tynga mina axlar. Börjar redan komma in i plugget som krävs oxå, kul, har översatt en sjukt jobbig text och läst språkhistoria (med understrykningspenna i högsta hugg) inför grupparbetet imorgon. Som ni ser, ingen rast och ingen vila. Men jag är nöjd. Första tentan om en knapp månad om jag inte minns fel. Nu ska här samlas in VGn haha.

Var ute i Strömbäck idag, det var mysigt, berättade om hur Evita framställde sig själv i boken och de verkade nöjda med min prestation. Sedan bjöd skolan på lunch, najs. Hängde därefter lite med Kullen och Mads, sen fick jag skjuts hem av Kicki. (För gärna anteckningar).

Har nu 3 st låtidéer, men inte direkt några texter, måste samla på mig lite inspiration tror jag. Eller göra som Kent; "Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok" Vi tänkte ju sno lite ur Evitas biografi till Saras låt och sjunga på spanska, men nu gav jag ju tillbaka den till Kicki, så vi kanske får hitta på egna meningar, som hon kunde ha sagt dem. Fast nu vet jag ju inte om jag ska tro att Evita var ond eller god, folket gillade ju henne, och hon jobbade ju för bra saker, men Juan Perón blev president i Argentina 1946 (tror jag) och det var väl ungefär då den ekonomiska krisen i Argentina skedde...hmm...måste ta reda på sanningen om de tog alla pengar själv eller om jag tar fel på årtal.

Inga kommentarer: