fredag, januari 04, 2008

Baby I've been here before

Redan helg, och jag har inte märkt nåt! Idag har jag provat få tag på en läkare som skulle kunna fixa mig ett friskintyg, ringde först privatläkaren jag fått nummer till av henne som hjälper mig med ansökningarna till Mexiko. Den läkaren var bortrest fram till 21/1, då provade jag ringa vårdcentralen, tur att jag inte hade bråttom kan man väl säga; "Du har kommit till ålidhems vårdcentral, vi ringer upp dig kl 11.20" Inte ringde nån kl 11.20, typ 11.55 ringde nån som var en telefonsvarare (?), sen 12.05 ringde en riktig människa som tyckte jag skulle gå till en privatläkare istället, fick tips på ny läkare, de i sin tur var på lunch så jag skickade iväg ett mail som jag inte fått svar på än. Jaja, åker ju ändå till Stockholm nästa vecka så det är väl ingen panik. Jo, fick reda på att utbildningen i Stockholm blir av och att jag ska ha fått ett mail om det hela, men som tydligen har kommit på villovägar, får väl beställa biljetter på måndag förhoppningsvis. Ska iallafall sova hos söta syster Anki, blir kung.

Drog ner på stan vid 17-tiden idag och hängde med sötJohanna, fyndade sjukt najs klänning på Gina för endast 99.50, nöjd nöjd nöjd. Nu har jag varit duktig och diskat, borde vika tvätten som jag tvättade igår, men men. Halvtittar på Reine & Mimmi i fjällen, det är ju ändå lite Tre Kronor nostalgi :D

Jag är sjukt sugen på lakrits, men jag och Kullen gjorde ju dumma nyårslöftet som innebar inget godisätande, inget snacksätande, glass, kakor, skräpmat m.m. Ska väl försöka hålla det oxå och se om man blir en bättre människa tss. Har mest ätit frukt och grönsaker de senaste dagarna iallafall, så lite duktig har jag vart minsann! I vanliga fall äter jag iofs inte så mycket skräp heller, men nu när man inte får så blir det liksom ett större begär...skumt det där.

Inga kommentarer: