torsdag, december 06, 2007

Días de Verano

Shit, jag har inte riktigt fattat ännu att det kanske blir verklighet att få bo i México 6 månader. I den här staden, Guanajuato, mitten av México...




Idag kom José och pratade med oss om resan vi ska göra till Alcalá de Henáres (utanför Madrid) i mars, det är verkligen en bra utbildning jag har valt haha. Jag hoppas bara att man kan få åka dit lite tidigare eftersom vi har påsklov den veckan, vore himla najs att få hänga lite i Madrid innan studierna börjar.

Jag har tagit mig i kragen och pluggat lite grammatik inför tentan på lördag, och nu sitter jag och lyssnar på Amaral för att lyssna på hur de använder grammatiken i sina låtar (och så är de bra också). Men mitt rum ser ut som ett bombnedslag, jag förstår verkligen inte hur jag kan stöka ner så fruktansvärt snabbt! Ida ska komma förbi imorgon och jag ska klippa hennes hår så det är bra att jag är ledig imorgon och kan städa, har dessutom tvättid, narre! Missade min senaste tvättid och går nu runt i kläder från förra årtioendet.

Imorgon kväll ska jag gå på Nationskörens julkonsert också, skulle ju varit med egentligen, men jag lade ner det projektet, kändes inte jätteseriöst plus att jag kände att det var bättre att ta tag i min fysiska träning istället. Fick ju massa noter för pengarna åtminstone som kan komma till nytta i framtida projekt.

Nu är det nog dags för sängen, även om jag inte kommer kunna sova förrän om typ 2 timmar, men försöka duger ju!

Inga kommentarer: