tisdag, december 11, 2007

Latmasken i mig

Man blir som så slö när man inte har föreläsningar att gå på. Nu har vi ju bara tentan i Latinamerikas Realia kvar på fredag, som tur är har jag ambitiösa klasskamrater som är med på samplugg inför tentan, tack vare dem pluggar jag faktiskt. Dock knappt på egen hand. Inte dagar som denna i varje fall, jag menar, det är ju hela 2 dagar kvar av plugg inför tentan...hmm? Borde plugga faktiskt. Fast jag har spelat geografispelet på nätet, kan alla länder + huvudstäder i Latinamerika, samt Nordamerika. Visste ni att Grönlands huvudstad heter Nuuk? Roligt namn. Imorgon ska vi hem till Therese i klassen och plugga, jag lovade baka chokladbollar, måste gå och handla alltså. Och diska. Uuuu. Jaja.

Har hämtat ett rekommendationsbrev av Catrine, vår lärare i grammatik/spansk realia, och det var så fint brevet :) Plus att jag fick hjälp med att fylla i ansökan, så nu ska jag bara skriva "motivationsbrevet" (tänkte göra det på den ljuvliga resan upp till Haparanda på söndag), och fixa ett friskhetsintyg, men det kan jag göra antingen uppe i Happis eller när jag kommer tillbaka till Umeå. Sååå bråttom kan det inte vara liksom, kommer nog tillbaka i början på januari så då lämnar jag in allt.



Paolo Nutini blir dagens musiktips, skön musik för lata dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Paolo i mitt hjärta <3

Kristin sa...

I mitt med :)