torsdag, december 20, 2007

Julkola --> Bilringar

Jag har gått upp i vikt sedan jag kom hem, gaaah. Mammas mat + kakor + godis...suck. Så i morse var jag ute och gick med Taiga, Helena blev sur för att jag inte väckt henne, och det har jag fått höra hela dagen lång. Sen har vi repat repat repat, börjar bli lessssss. Ska ner och trampa lite cykel samt göra styrkeövningar så man inte sväller upp alltför mycket.

Igår var vi på Stadshotellets pub och hängde med Christina, Moa, Piia, Hanna och Mikaela, de käkade, vi tittade på och drack cola + kaffe. Sen körde vi hem Christina och jag fick tilbaka min påse med kläder som jag lämnade hos henne i Stockholm innan jag drog till Spanien, blev ett kärt återseende med min tröja från danslinjen som jag trodde var förlorad för alltid. Sen drog vi över till grannlandet och till den nyöppnade beryktade puben Nelson, jäkligt schysst ställe (för att vara i dessa kretsar), träffade på min gamla klasskompis Tomas som påstod sig vara full som ett ägg, jag märkte itt nå. Helena var lyrisk över att vara back in Finland, så pass lyrisk att hon envisades med att prata finska med även mig. Målet med kvällen var egentligen att hämta upp Kullen & Mads från bussen kl 00.30. När vi stod och väntade på busstationen kollade jag mobilen, märkte att jag hade ett missat samtal från ett nummer jag inte kände igen, ringde upp personen i fråga och då var det busschauffören som hade ringt för att fråga om vi kunde hämta upp dem vid Rusta istället så han skulle slippa köra till busstationen haha. Finns en viss charm med att bo i en småstad ibland.

Nu ska jag väl sätta mig upp på cykeln och jobba bort lite nytillkommet fett.
Klart slut, varulvstjut!

Inga kommentarer: