söndag, december 09, 2007

Won't you help me sing this song of freedom

När jag skulle ner på stan med bussen så anar jag redan innan jag kliver på att jag ska få åka med den legendariske "reggae-chauffören", man såg det liksom på hans rastamössa :D Mycket riktigt stämde mina misstankar. Jävligt skön snubbe, hälsade glatt och när alla klivit på och betalat vrider han upp volymen på Bob Marleys Redemption Song, börjar köra med en hand på ratten, andra handen knackar takten på "biljettbordet" (vet inte vad det kallas, där man lägger fram sina pengar till chauffören iaf). Jag tog genast ut mina hörlurar ur öronen och nickade i takt till den underbara musiken, sen satt jag och tänkte på hur vissa människor har förmågan att glädja andra på olika sätt. Fast när jag steg på så blev han just utskälld av nån psychotant (tror det var en utskällning, hann inte höra så mycket av det, men det lät som det och hon pratade för sig själv efteråt, så hon var nog lite vad vi kallar "konstig"), hon kanske inte gillade musiken, för när hon klivit av tyckte jag att han höjde volymen lite till. Jag var iaf nöjd.

Repade med bandet som nu har en ny medlem, ingen mindre än Sandra Eklund :D Det var kul att repa, även om det märktes att vi inte repat på några veckor. Nu ska jag skriva klart om religionen i Latinamerika till samplugget imorgon, det är inte riktigt roligt måste jag erkänna. Sen måste jag nog stiga upp rätt tidigt imorgon, ska gå och prata med dem på international office angående Mexico, eller så kommer jag lite försent till samplugget istället för att stiga upp tidigare. Jag känner mig rätt bra efter 25 år och tror mer på det sistnämnda tyvärr. Är sjukt seg på morgonen, hur jag än beter mig, intalar mig själv att nu måste du skynda dig, men då finns det nån liten trotsig tonåring där inne i mig som säger joojoo, sluta tjata för fan, och så kommer jag sent och får skämmas.

Inga kommentarer: