måndag, december 10, 2007

Papper Papper Papper

Var på International Office idag för att hämta den riktiga ansökan till Universitetet i Guanajuato, ja, så det är ju inte riktigt bestämt att jag ska åka än, men det var bara en till som hade sökt och sen en tjej som är där och vill förlänga sin vistelse, så det ska nog inte vara några problem. Men när jag fick den jobbiga ansökan och en lista på alla bilagor som skulle med gick luften ur mig, det var inte riktigt lika kul längre. Men tro inte att jag stannar hemma för det, sånt här har man gjort förr, men jobbigt och tråkigt är det. Måste få ett friskhetsintyg och kolla vad jag har för blodgrupp (har gjort det förut, men sånt lägger man inte på minnet direkt), sen ska jag skriva ett "motivationsbrev", tjohooo, ordbajsa ett A4 om varför jag vill åka, sen ska jag ha två akademiska rekommendationsbrev (har jag fixat iofs, mina lärare ska skriva dem), men sen ska ju allt vara på spanska oxå, så jag måste översätta läkarens intyg, och mitt personbevis...hmm. Ett CV har jag redan på spanska som tur är. Sen -ve och fasa- ska jag ta kort oxå, hur man än beter sig åt så blir man aldrig bra på de där jävla automatfotona. Fast iofs, kanske kan ta egna kort med kameran och skriva ut bara, har ju massa fotopapper + en fotoskrivare :D

Sen fick jag massa mailadresser till bl.a. tjejen som bor där och ska förlänga studierna, och jag har nog lite av min mors nyfikenhet i blodet även om jag inte gillar att erkänna det, för efter att ha slängt iväg ett mail till henne gick jag in på facebook och kollade upp henne, kom dock bara in på hennes vänner, men det var inte mindre intressant, for det visade sig att hon känner folk som känner folk som jag känner! Happisbor till råga på allt. Bra grej det där med facebook, man kan rota runt väldigt mycket i andras liv.

Roligt med bloggar oxå, jag skulle berätta något för Sandra igår, men då fyllde hon i meningen åt mig eftersom jag redan skrivit om det i bloggen. Hur ska man nu kunna överraska folk? Om nåt roligt händer så bloggar man ju om det, vi behöver inte prata med varandra längre, räcker med att läsa den andras blogg :)

Nåväl, nu ska jag sätta igång och skriva om varför jag vill åka till Mexico.

Inga kommentarer: