fredag, december 07, 2007

Fredag

Har varit ute på aktiemarknaden och bytt lite fonder, hoppas de går bra nu :)


Har tvättat, städat och diskat, nu väntar jag bara på att sista maskinen tvätt ska bli klar, sen kommer Ida om nån timme så ska jag klippa hennes hår och sen ska det jävlarimig dammsugas här. Sen borde jag hinna plugga lite mer innan jag ska iväg o lyssna på nationskören, sen äre Idol hemma hos Sandra och sen borde jag ju försöka sova om jag ska vara pigg på tentan och låta bli att göra slarvfel. Har verkligen ställt om dygnet nu, somnade kanske vid 3 i natt fast jag försökte sova redan från kl 24.


Uu, min espressomaskin verkar ha lagt av, den gör kaffe, men kan inte skumma mjölk längre :/ Nåväl, den höll i 3 år, bra för en gratismaskin :D Får öka min konsumtion av chai te istället.


Hehe, surfade in på Haparandas hemsida idag, kollade om det skulle hända nåt skoj medan man var hemma. Den 26/12 ska tydligen Sonata Arctica spela i idrottshallen. Och häromdagen (tror jag) skulle mamma och pappa gå och se Peter Jöback (är dock inte säker på om det var i Haparanda eller inte...?) Men Winnerbäck var ju där för ett tag sedan, likaså Carola. De har börjat satsa rejält nu, vilket är väldigt roligt, det har ju aldrig funnits sådana arrangemang tidigare. När jag var 16 skulle E-Type komma och spela på torget (haha, på torget jag vet), men han ställde in, det var det närmsta vi kom till att få ta del av Sveriges kändiselit. Eller ja, Kungen var ju där när jag gick i 3:an eller nåt liknande. Men utöver det kan jag inte riktigt minnas några andra kändisar som ärat oss med ett besök, så det är ju himla roligt att haparandaborna nu får ta del av världen utanför :)





Allt tack vare Ingvar Kamprad och hans IKEA

Inga kommentarer: