måndag, december 17, 2007

Umeå-Haparanda

Kom hem till de frodiga Kukkolaskogarna igår kväll.

I lördags kväll var vi på Musikalakademiens Julshow, jättebra var det och jag var mäkta stolt över min lillasyster (och hennes pojkvän med). Sen drog vi hem till Kullen o Mads (syster med pojkvän) och drack julmust och åt pepparkakor. Mamma, pappa o farfar sov på hotell medan jag och Helena sov i min ljuvliga studentsäng (ca 80 cm bred skulle jag gissa). Livet är orättvist. Nja, Helena hade nog oxå fått sova på hotellet, men hon ville vara med mig, och det är inte så farligt, vi har gjort det många gånger nu haha. Igår morse fick vi iallafall hotellfrukost vilket inte var fy skam må jag säga, måste nog börja jobba på hotell som frukostvärdinna så man får käka frulle där haha. Sen bar det iväg norröver, ett stopp för tankning i Jävre, ett stopp i Piteå för att lasta av och hämta grejer hos Helena (blev avundsjuk på hennes lägenhet, stor OCH billig), sen stannade vi hos Åsa & Patrik som haft hand om Taiga, sen susade vi hemåt. Märkte att Ica Supermarket slagit upp sina portar i Haparanda, jag o Helena ska nog in och göra stan imorgon, får vi se om nåt mer hänt sen sist.

En av våra kära bossar fyllde 60 igår så vi drog till Kukkolaforsen och fick äta smaskigt julbord, inte illa. Fick även se det nya tillskottet till den yngre generationen. Ska dit och jobba på lördag, ska bli riktigt roligt faktiskt. Har ju bara haft näsan nerkörd i böcker senaste halvåret så det ska bli skönt att få göra lite "riktigt" arbete. Så ska vi spela oxå, det är ju kul, fast idag har vi repat och jag är så sjukt less på alla gamla låtar samt "tvånget" att behöva repa, musik ska ju byggas utav glädje eller hur var det? Nåväl, det blir nog bra till sist.

Idag har jag o Helena varit ute och gått med Taiga i skogen, såg lite renar och när vi kom in i skogen hörde vi konstiga ljud så vi vände direkt på klacken. Man vill inte stå öga mot öga med en älg. (Fast mamma var bombsäker på att det var fler renar, och de brottar man ju ner direkt?). Har även badat bastu, sjukt narre, fast jag saknar finsk sisu, orkar inte sitta särskilt länge i en bastu, har aldrig gillat hetta, doppade hellre ansiktet i snö när jag var liten (ok, upp till 16-års ålder). Skönt att sova i en riktig säng, och att ha lite yta att röra sig på, börjar bli lite klaustrofobisk av mitt studentrum nu känner jag. Ett halvår till sen blire Mexico!!

Inga kommentarer: