onsdag, december 05, 2007

Girls Of The Playboy Mansion

Alltså...

Var på väg att byta kanal direkt när det programmet började på tv, men fastnade. Jag kunde liksom inte låta bli att förundras av deras liv, tre bimbos bor tillsammans med Hefner i ett sjukt stort hus. Tjejerna har rosa rum, sönderblonderat hår och skrattar åt allt de själva säger...? Man blir som lite mörkrädd när man inser att det finns såna människor. Vad mer än pengar och kändisskap får de tre tjejerna ut av att dela på en gammal gubbe? Fast det kanske var allt de önskade sig i sina liv, vem vet?

Jag fick reda på resultatet på senaste tentan idag: VG!! Verkligen inte vad jag förväntade mig, jag blandade ju ihop karaktärer i böckerna och hej och hå, men det var ju himla kul. Nu ska jag bara försöka fixa bra resultat på de sista två tentorna oxå, har dock knappt pluggat nånting idag, översatt 6 olika texter till spanska för att se mina grammatiska fel. Borde nog pluggat lite mer på Latinamerikas Realia för det känns som att jag är lite mer lost där. Men men, jag har ju hela nästa vecka till det.

Den här hösten har gått extremt fort, känns som att jag alldeles nyss började plugga, eller det känns som att det alldeles alldeles nyss var sommar och sol i Kukkola. Och nu är det inte långt kvar till jul. Ska vi dra det ännu längre känns det som att jag nyss var 16 och nu sitter jag här nästan 10 år senare. Hur kunde det gå så himla fort? Och det roliga är att man trodde att man skulle vara så himla annorlunda när man var "vuxen", jo tjena... däremot minns jag inte riktigt vad jag ville bli när jag var 16, det kanske var runt den åldern jag funderade på polis... eller frisör, och tjohej här ska jag bli lärare. Det var nog inte ett av mina dåvarande alternativ faktiskt. Men man förändras väl ändå lite med tiden, fast längst inne är jag ändå den jag var då. Fast lite smartare :D ...eller ja, det är väl frågan, jag har lite mer erfarenhet om livet iallafall!

Inga kommentarer: